Tone Excel

Langkah-langkah untuk menyertai bisnes ini.

Langkah 1: Dapatkan SIMKAD TuneTalk/ToneExcel ini
Pertama sekali, untuk menyertai program ini, anda perlu mendapatkan simkad TuneTalk/ToneExcel terlebih dahulu. Untuk mendapatkan simkad tersebut sila KLIK DISINI

Langkah 2: Cara SMS untuk Aktifkan SIMKAD dan PENDAFTARAN di TuneTalk/Tone Excel.
Apabila anda sudah mendapat simkad ini, anda boleh mengaktifkan, buat port in dan register dalam program ini dengan. KLIK DISINI

Langkah 3: Dapatkan Web Promosi Utama.
Jika anda suka membuat promosi secara online, anda boleh dapatkan web replika dengan KLIK DISINI

Langkah 4: Subscribe untuk mendapat perkembangan terkini.
Bahagian yang paling penting: Untuk sentiasa mendapat perkembangan terkini mengenai tunetalk dan toneexcel, pastikan anda berikan nama dan email di borang dibawah ini untuk saya sentiasa dapat memberikan maklumat tersebut terus kedalam email anda. Ramai yang tertinggal didalam perniagaan TuneTalk ini kerana terlupa untuk mengisikan nama dan email didalam borang dibawah ini. Dengan mengisi borang dibawah ini juga boleh menyebabkan downline anda mempu bergerak sendiri dan mampu berdikari, tanpa perlu bantuan anda menjaga mereka. 

Name
Email
Maklumat Asas Mengenai Simkad TuneTalk/ToneExcel.

* Harga sekeping Simkad ToneExcel ini adalah RM80 (didalamnya terdapat topup RM30)

* Talian yang digunakan adalah talian TuneTalk
(Dimilik oleh TuneGroup dan juga Celcom)

* Kadar panggilan seminit adalah 32 sen, SMS 13 sen.

* Untuk data pakage, ada yang RM17 seminggu, ada yang RM64 sebulan (1 Gb), ada yang RM99 sebulan (3 Gb) - Utk penerangan lanjut tentang data pakage ini boleh hubungi 010-5000 969

Contoh Simkad

Cara ToneExcel Membayar Komisyen Terus KeAkaun ANDA.

Maklumat Pembayaran Komisyen di Program ToneExcel:

1. FastTrack Bonus: Setiap seorang yang anda sendiri taja, anda akan diberikan bonus RM20 dan anda boleh taja seberapa ramai yang anda suka, tiada limit. Jika anda menaja dari 1-15hb, bonus akan dibayar pada hujung bulan, jika anda menaja dari 16-31hb, bonus akan dibayar pada 11hb berikutnya. Setiap pembayaran bonus akan di tolak RM3 untuk kos pengurusan.

2. Komisyen Top-up: Setiap orang yang anda taja sendiri, dipanggil Level-1, dan sesiapa yang ditaja oleh Level-1 dipanggil Level-2, begitulah seterusnya. ToneExcel membayar komisyen setiap kali mereka topup sehingga Level-3 dan setiap level adalah infinity. Komisyen topup dari 1-31hb akan dibayar pada 21hb berikutnya. Setiap pembayaran bonus akan di tolak RM3 untuk kos pengurusan.

Komisyen yang dibayar kedalam akaun bank anda adalah:
(Jika kita sendiri top-up dari RM20-RM59)
Level-1 sebanyak 6%
Level-2 sebanyak 3%
Level-3 sebanyak 11%

(Jika kita sendiri top-up dari RM60 dan keatas)
Level-1 sebanyak 10%
Level-2 sebanyak 3%
Level-3 sebanyak 13%

Cara terbaik untuk faham adalah dengan melihat video dibawah ini.

 Kelebihan lain sebagai pengguna simkad TuneTalk/ToneExcel

Pertama:

Anda akan dilindungi dengan insuran kemalangan (PA) dari Tune Insurance sebanyak RM100,000. Wow! Dengan satu kelebihan sahaja, ia sudah membezakan dengan telco yang lain. Dulu anda pakai handphone, kalau apa-apa berlaku, ada telco handphone anda nak bagi duit pada anda atau keluarga anda?

Kedua:
Setiap kali anda topup, anda akan dapat  point dan apabila dikumpulkan boleh ditukarkan kepada tiket kapal terbang AirAsia atau pun dengan Handphone terkini.

Ini contoh point yang anda akan perolehi setiap kali anda topup di kedai topup
atau anda boleh klik disini untuk keterangan lanjut.


Ini pula sebahagian contoh destinasi pelancongan dan point yang diperlukan supaya anda boleh claim tiket percuma tersebut.


atau anda boleh klik disini untuk keterangan lanjut.

Ini pula sebahagian contoh jenis handphone terkini dan bilangan point yang diperlukan supaya anda boleh claim Handphone percuma dari TuneTalk.

atau anda boleh klik disini untuk keterangan lanjut.

Siapa nak bagi? Selama ini ada topup, ada ke dapat point yang boleh bawa anda jalan2 secara percuma dan dapat handphone PERCUMA?

Ketiga:
Anda boleh kekalkan no lama kedalam simkad tunetalk ini. Mungkin ada sedang pakai no telipon dari telco yang lain, dan anda sangat sayang no tersebut, anda boleh kekalkan no tersebut kedalam simkad toneexcel ini, asalkan no lama itu diregister dengan nama anda.

Keempat:
Anda boleh top-up dimana2 kedai yang jual topup di seluruh Malaysia dan juga secara online. Walaupun TuneTalk masih baru berbanding dengan telco yang lain, tetapi kemudahan untuk mendapatkan Topup adalah setaraf dengan mereka.

.
 Apa kata mereka yang menjalankan perniagaan tunetalk toneexcel ini.
.
Daripada: Mazelan Abas, Petaling Jaya Selangor

Bulan 20 July 2010, adalah tarikh saya menyertai WOW Program TuneTalk/ToneExcel ini, maka pada bulan inilah saya perlu berkongsi apa yang saya capai dalam 3 tahun ini dan juga apa tindakan diatas percapaian tersebut, samada ianya baik atau pun buruk.

1) Pendapatan Komisyen: Sekarang ini setiap 21hb setiap bulan (kadang-kadang cepat sikit, kadang-kadang lambat sikit) ToneExcel akan bank in kan komisyen lebih RM40,000 dalam akaun saya. Saya tak perlu buat apa2 lagi kerana ia telah jadi pasif/pencen income. Sebabnya saya telah mempromosikan simkad ini kepada rakan2 selama 3 tahun, dan sekarang saya menikmati hasil penat lelah tersebut. Contohnya pada bulan April 2013 sahaja, jumlah komisyen yang saya terima daripada program ini adalah RM33,200.00

2) Motivasi Sendiri: Pada 21hb July 2012, saya telah menghadiahkan diri saya sendiri dengan membelikan sebuah BMW 3-Series, bukan baru tapi 2ndHand, murah saja harganya, cuma saya beli kereta tersebut CASH dan ianya 100% datang dari komsiyen TuneTalk/ToneExcel ini. Dan saya boleh berkata:
"Inilah hasil Bisnes ToneExcel yang saya buat selama 3 tahun dengan bermodalkan duit sebanyak RM80,
iaitu kereta sebuah BMW cash dan juga pencen sebanyak RM30,000 setiap bulan"
3) Jika anda ingin mengetahui bagaimana cara untuk mencapai apa yang telah saya capai didalam TuneTalk/ToneExcel ini, saya sedia berkongsi secara percuma, dengan satu syarat, telipon saya di 010-5232047, JANGAN SMS, kalau SMS, confirm tak jawab.


Bergambar kenangan dengan Abang Ishak.

Cuba lihat berapakah komisyen yang saya perolehi setiap 21hb bulan dan dimasukkan terus kedalam akaun Maybank saya dari TuneTalk/ToneExcel ini dengan modal permulaan sebanyak RM80 sahaja. Bermula dari July 2010.
Month
Jul-10RM 59.30
Aug-10RM 532.06
Sep-10RM 1,293.03
Oct-10RM 1,823.65
Nov-10RM 2,675.12
Dec-10RM 3,415.11
Jan-11RM 3,716.73
Feb-11RM 3,769.37
Mar-11RM 3,971.57
Apr-11RM 3,705.24
May-11RM 4,127.73
Jun-11RM 3,613.97
Jul-11RM 3,912.87
Aug-11RM 3,957.29
Sep-11RM 3,825.21
Oct-11RM 4,102.54
Nov-11RM 4,334.57
Dec-11RM 4,542.38
Jan-12RM 5,237.25
Feb-12RM 5,435.57
Mar-12RM 6,486.23
Apr-12RM 6,842.02
May-12RM 9,657.42
Jun-12RM 11,741.73
Jul-12RM 13,384.83

Saya menaja orang lain secara aktif dan bersungguh sungguh sehingga July 2012, kerana bulan itulah genap 2 tahun saya mempromosikan TuneTalk/Toneexcel ini. Saya berasa penat kerana rupanya dalam 2 tahun itu, saya dah sponsor 396 orang pada level-1. Selepas itu, saya berhenti menaja dan duduk  saje lah, sebab saya punya fikir, kalau saya berhenti menaja sekali pun, mesti saya dapat lebih kurang RM13,000 tiap-tiap bulan, sebab tiap2 bulan orang topup, saya boleh pergi memancing tiap2 hari. Saya rasa cukuplah rezeki saya banyak tu, tetapi, apa yang saya teka sangat jauh tersasar, cuba anda lihat komisyen yang saya perolehi selepas dari tarikh tersebut...
Aug-12RM 14,625.60
Sep-12RM 15,190.66
Oct-12RM 16,707.48
Nov-12RM 17,324.56
Dec-12RM 18,784.73
Jan-13RM 20,573.28
Feb-13RM 21,852.49
Mar-13RM 24,895.34
Apr-13RM 33,201.43
May-13RM 32,864.92
Jun-13RM 40,402.63



IA SEMAKIN MEMBESAR DAN MULA TAK MASUK AKAL , anda terpaksa menerima komisyen yang banyak dari ToneExcel. Terima sahajalah... tolonglah !



_________________________________________________________________________  Apa kata mereka yang menjalankan perniagaan tunetalk toneexcel ini.  
Apa yang telah saya perolehi selama menyertai program ToneExcel ini:
Saya menyertai program toneexcel 28/12/2012. saya percaya program ini akan memberi saya peluang untuk pendapatan yang sangat bagus. Saya dah kerja lebih dari 28 tahun. tak pernah gaji saya naik macam begini. Kalau kita konsistent setiap bulan, bulan2 komision kita naik dan juga bonus tahunan kita.

Selama ini saya sendiri sahaja menyara keluarga saya. short sikit bulan depan susah. adoi……… dengan program toneexcel saya ada sudah pendapatan kedua. komision saya tetap jalan  walapun saya berehat atau bercuti.

Untuk jadi ahli tunetalk toneexcel tak perlu modal yang besar. kos panggilan, sms atau internet tak lah mahal sangat, tapi apa pun, semua ini akan jadi percuma bila komision kita meningkat dan dapat lebih lagi….

Saya dan isteri menyertai program ini baru 6 bulan. komision kami dah mau sampai rm2xxx. tolak reload rm200 ada lebih lagi untuk kami.

Mau taja ahli masuk program ini bukan lah susah sangat. di malaysia ada lebih dari 28 juta pengguna prebayar. hanya kita yang tahu berapa yang kita mau taja. jangan tunggu2 lagi yakin kan diri jadi ahli program ini.

Terima kasih toneexcel kerana memberi peluang yang hebat ini.


Pascalis Lim
Kota Kinabalu, Sabah
Juara Penaja Terhebat Jun 2013 
___________________________________________________________________________  Apa kata mereka yang menjalankan perniagaan tunetalk toneexcel ini.  
Salam sejahtera.
1) Kelayakan dlm perniagaan ini ada dua: umur mesti 12 tahun dan keatas & mempunyai handphone (hp). Hp adalah suatu produk keperluan dan sukar kita nak jumpa org Malaysia yang berumur 12 tahun dan keatas, tidak pakai hp. Inilah potensi pasaran kita dan lebih 33 juta hp telah didaftarkan setakat ini.

2) Modalnya sebanyak RM80 sekali seumur hidup adalah sangat halus, bila kita bandingkan apa yg akan kita akan perolehi. Ramai sangat pengguna2 hp yg mampu utk mencuba perniagaan ini jika dibandingkan perniagaan2 konvensional dan MLM yg lain.
3) Kursus lengkap tentang perniagaan ini ada di dlm internet di bawah kelolaan Sifu Mazelan Abas. Kalau yg tiada komputer, ada buku tentang bagaimana nak mulakan perniagaan in yg lengkap telah di sediakan oleh Sifu Mazelan.
4) Maintenance bulanan dlm perniagaan ini hanya RM20 sahaja. Kebanyakkan bil bulanan hp kita melebihi RM20 dan kalau kita tak buat perniagaan ini, kita pasti akan menggunakan hp hampir setiap hari.

5) Biasanya org yg mengguna hp akan dapat 3 perkara: bercakap, bersms & berinternet. Tetapi pengguna SimKad ToneExcel mendapat 7 perkara: bercakap, bersms, berinternet, insuran kemalangan RM100 ribu, bila topup akan mendapat point yg boleh ditukarkan kpd tiket kapal-terbang, mendapat corporate rate di Tune Hotel di seluruh dunia & lesen utk berniaga.

6) Outlet utk topup ada di merata-rata tempat di seluruh tanah air. Pengguna bila hendak topup, mereka tak akan cari kita sebab kita bukan penjual topup. Bayangkan bila kita sedang tidor, duit masuk sebab org yg kita kenal & yg tidak kita kenal sedang guna hp. Luar biasa perniagaan ini. Hebat WOW.

7) Syarikat Tune Talk memang kukuh kerana pemegang saham terbesarnya adalah Celcom & Tune Ventures.

8) Pelan pemasaranya sangat mudah utk difahami & mudah diduplikasi.

Akhir sekali, kami ingin mengucapkan jutaan terima kpd TuneTalk & Tone Excel kerana menyediakan platform utk kami berniaga. Kami juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih kpd upline kami En Ishak Din kerana banyak membantu selama ini & especially to Sifu Mazelan yg menyediakan sistem terbukti berkesan utk seluruh ahli Tone Excel di Malaysia.


Pn Jahlilawati Abu Bakar
Selangor
Juara Penaja Terhebat May 2013 
 Ruangan Bersembang.

Sekiranya anda mempunyai apa jua soalan yang masih belum terjawab didalam website ini, anda dijemput untuk bertanya dan bersembang-sembang didalam ruangan sembang dibawah ini:

Peringatan: Untuk menghormati sahabat-sahabat yang menggengerak program ToneExcel ini, saya tidak membenarkan iklan-iklan yang menawarkan produk yang sama diruangan chatting ini, seperti Clixster, E-NumX, TonePlus, XoX dan yang sewaktu dengannya. Sekiranya ada yang terlajak memasukinya, saya akan tolong deletekan. Kerjasama semua amat saya hargai. Admin-Mazelan Abas

Untuk panduan, rujukkan dan pertanyaan.
HQ ToneExcel
Nama: Nurul atau Firdaus. Tel: 
010-5000 969 atau 010 5333969 Fax: 03-90540278
Email: info@toneexcel.com
Waktu Bekerja: Isnin hingg Jumaat Jam: 9 pg - 6 ptg
Alamat: B-2-8 & B-3-8, Jalan 3/149/E, Taman Sri Indah,cBangunan Endah Promenade,cBandar Baru Sri Petaling, 57000 Sri Petaling, Kuala Lumpur.
Berkenaan:
Masalah komisyen dan bonus - simkad tidak boleh digunakan - status keahlian - simkad dah expired atau belum -  kegagalan port in - lupa passord website mahu reset semula.
Mengenai web replika dari HQ.
TuneTalk Customer Care
Tel: 010-500 1333

Waktu Bekerja: Isnin hingg Jumaat Jam: 9 pg - 10 mlm
Berkenaan:
1. PUK number
2. kelayakkan insurance
3. Redeem point
4. Masalah teknikal tentang line
Admin 1:
Nama: Mazelan Abas Tel: 010-5232047
Email: mazelan.abas@gmail.com
Berkenaan:
1. Jika tidak dapat aktifkan web promosi utama. www.toneexcel.biz/?id=xxxxx
2. Pembetulan data dalam web promosi utama masing2, seperti nak tukar no phone, email dll.
3. Nak upgrade menjadi junior center, service center atau branch.
4. Pandangan cara nak jalankan bisnes ini, call terus, JANGAN SMS, lambat nak reply.
Admin 2:
Nama: 
 Abang Ishak Tel: 010-517 3358 atau 010-525 0856
Email: 
 toneexceldotbiz@gmail.com
Berkenaan:
1. Masalah penghataran barangan seperti simkad, buku t-shirt dll.
2. Pembetulan pendaftaran seperti tersalah IC.
3. Permohonan 3rd party account bank.
4. Peringatan: 
JANGAN TERSALAH IDP - tidak boleh dibetulkan.
Admin 3:
Nama: 
 Data Entry Center 03 - 7770 9183Email:  toneexceldotbiz2@gmail.comWaktu menghubungi DEC: Isnin hingga Jumaat. 9.00pagi - 6.00 petang 
Waktu hantar SMS pendaftaran: Bila-bila masa sahaja.Waktu Data Entry: Setiap hari dari jam 9 pagi - 12 malam.
Berkenaan:
1. Data Entry Support.
2. Pendaftaran lambat dapat. Jika sudah lebih 1 jam hantar SMS, tetapi masih tak dapat reply.
3. Tersalah hantar IDP, kalau masih belum key in, masih boleh dibetulkan, kena call cepat.
4.Tersalah hantar IC, kalau masih belum key in, 
masih boleh dibetulkan, kena call cepat.


Bilik bersembang dengan rakan-rakan, anda boleh tanyakan apa jua soalan disini.


Maklumat Facebook:

1.Ruangan Untuk Promosi, Untuk mendapatkan skop promosi yang lebih luas lagi, admin telah menyediakan satu group Facebook untuk anda mengiklankan rangkaian TuneTalk ToneExcel anda.
Join group ini dan beriklan disini. Klik Disini.


2. Jika anda ingin mendapatkan Tip-Tips bagaimana untuk mengembangkan rangkaian anda secara online,
join group ini dan pelajarilah disini. Klik Disini.

3. Jika anda ingin mendapatkan perkembangan terkini bisnes ToneExcel di Sabah, 
join group ini.
Klik Disini.


4. Jika anda ingin mendapatkan perkembangan terkini terus dari HQ Tone Excel. Klik Disini